مقدمه ای بر نینجوتسو
با عرض سلام خدمت کاربران گرامی.این وبسایت جهت معرفی هرچه بهتر هنر رزمی نینجوتسو با زحمات نماینده ی رسمی استان آذربایجان غربی،شیدو سنسی اسکندری تهیه و تنظیم شده است.
تاریخ : جمعه 25 مهر 1393
نویسنده : امین پیربداقی

مقدمه

نینجاها جنگجویان قدرتمند ژاپنی بودند که در لفافهای از تاریکی و رمز و راز مانند ارواح و با مشتهائی نامرئی لرزه بر اندام دشمنان خود میانداختند.

مفاهیم این فرقه هنوز دست نخورده باقی مانده و امروزه نیز بکار میرود.

برخی مدارس  ( نینجوتسو ریو ) استفاده از شوریکن ( از سلاح های نینجا ) ، گرزها و سایر سلاحها را نیز آموزش میدهد . هدف از آموزش چنین تکنیکهائی ، توسعه استفاده از سلاح در مبارزات نینجا میباشد.

با تمام این تفاسیر ، یادگیری این هنر رزمی نیاز به هیچ گونه سلاحی ندارد بقول سنسی ( استاد ) یک مرد عریان ، به تنهائی ، در یک اتاق خالی ، قادر به تمرین نینجوتسو است. فرد با همراه داشتن سلاح نمی تواند نرم و راحت حرکت کند . سلاح نینجا ، میتواند نامرئی بودن از دید دشمن ، ورود بی سرو صدا به اماکن و عبور بدون رد پا باشد .این روش در بین نینجاها به ( قاتل نامرئی ) شهرت دارد.

زیبائی این تکنیک ، در این است که برای استاد شدن درآن زمان خیلی زیادی لازم نیست.فیزیک و تعادل جسمی مور نظر این هنر، با تمرین بسیارزیاد بدست میآید و گاهی افراد خاصی نمیتوانند به این تعدل و فیزیک برسند.

به هر حال یادگیری این هنر تقریباً برای همه ممکن است . ولی پس از یادگیری مسئولیت سنگینی بر عهده هنر آموز است و آن عدم سوء استفاده از دانسته هاست . جنگیدن آسان است ، حفظ صلح سخت است . بهمین علت ،  نینجا که برای صلح و دوستی ارزش زیادی قائل است ، از سالیان متمادی تا کنون پا بر جا مانده و تکنیکهای  خود را حفظ کرده است .

وقتی صلح از میان برود ، در آن هنگام است که نینجا به میدان می آید . هیچ کس نینجا را فرا نمی خواند . نینجا کاری را که باید انجام شود ، انجام میدهد و سپس ناپدید میشود . ممکن است دانستن فنون و داشتن قدرت فیزیکی برتری موقتی ایجاد کن ، ولی  قدرت دائمی توسط عشق و محبت ایجاد میشود . و این است درس واقعی نینجوتسو .

در حدود پنج هزار سال قبل از میلاد مسیح ، یک فیلسوف چینی بنام سان تسه ، در کتاب " قوانین تخریب سیاسی و روانی " چنین نوشت : " هیچ هنری بالاتر از بین بردن مقاومت دشمن بدون جنگ در میدان نبرد نیست " . بنابرین، تاکتیک مستقیم جنگی فقط در میدان نبرد لازم است ، ولی تاکتیک غیر مستقیم ، میتواند در همه جا به پیروزی منجر شود .

" هر چیز ارزشمندی را در منطقه دشمن از بین ببرید . هرگز کمک ضعیف ترین انسانها را نیز نادیده نگیرید . به هر طریقی که میتوانید ، کارخانه ها و مراکز دولتی دشمن را از بین ببرید " " شایعه و نفاق را بین افرادذ دشمن رواج دهید . جوان را بر علیه پیرر بشورانید به هر روشی  که میتوانید ، منابع غذائی ،نظم و نیروهای فیزیکی دشمن را نابود کنید. " نینجای ژاپنی کاملاً با تبعیت از این جملات از کتاب معروف جنگ ، بوجود آمده است . با توجه به گفتار سان تسه دیگر نیازی به توضیح نحوه استفاده از اسفناج بعنوان سلاح نیست.

ولی هنر نامرئی بودن . بسیار قدیمی تر از این نوشته هاست و سان تسه ، اولین کسی نبود که این مفاهیم را عنوان کرد 

 

مقدمات نینجوتسو

منشاء نینجوتسو در گذر زمان فراموش شده است . این هنر رزمی بیشتر در ارتباط با اعمال جاسوسی چین بود . لغت نینجوسو در جنگ بین شاهزاده شوتو کو و موریا در سرزمین اومی در قرن ششم قبل از میلاد بوجود آمد . در این جنگ ، جنگجوئی بنام اوتومونو ساجین ، با جمع آوری اطلاعات ارزشمند درباره نیروهای دشمن , پیروزی را برای شاهزاده به ارمغان آورد . در ازای این خدمت ، او لقب ( شینوبی ) را گرفت که به معنای " پنهان شونده " میباشد . با توجه به این مفهوم  لغت نینجوتسو نیز بوجود آمد .

دراصل ، نقش نینجا به دست آوردن اطلاعات در مورد دشمن و بر هم زدن عملیات دشمن بود . مامورانی با عنوان پرسنل محلی ، اطلاعات را جمع آوری میکردند و یا برای نینجا در یک مخفیگاه کار میکردند. یک نفر هم همیشه در جائی مشخص ساکن بود و منتظر دستورات میماند که اسلیپر نامیده میشد . ماموران دو جانبه نیز برای هر در طرف کار میکردند . مامورانی نیز وجور داشتند که فقط برای یک ماموریت خاص تعلیم میدیدند وپس از اتمام آن مامکوریت دیگر هیچ سمتی نداشتند . این ماموران از بین مردان و زنان انتخاب میشدند. نینجای زن را کونو ایچی مینامیدند که وظیفه ماموریتهائی مانند قتل و تخریب را بر عهده داشتند .

نینجوتسو یک تکنیک جادوئی نمیباشد . شما نباید انتظار داشته باشید که تکه های بدن شما از پاشیده و در جای دیگری دوباره به یکدیگر بپیوندند . این هنر بدن شما را شفاف نمیکند تا دیده نشوید . هنر نامرئی بودن ، در برگیرنده فنونی است که از آنها برای دیده نشدن استفاده میکنیم .

 

یک نینجا باشید

برای نینجا بودن فقط یادگیری روش سکوت کافی نیست . شما باید به یک شکارچی تبدیل شوید. یعنی بدانید که قربانی شما چه حرکاتی میکند. عادات او را بررسی کنید ، الگوی حرکتی او را در ذهن داشته باشید و کارهائی را که دائماً تکرار میکند در نظر داشته باشید . بدین ترتیب میتوانید موقعی که او در معرض آسیب بیشتری قرار دارد به او ضربه بزنید . یا اینکه او را با عادات خودش مورد حمله قراردهید .

برای نینجا بودن ، شما باید یک جنگجو باشید ، یک قاتل نامرئی . یعنی انتظار عکس العمل و ضربات شدید را از سوی دشمن داشته باشید . ولی استراتژی قویترین اسلحه یک مبارز است .

برای نینجا بودن ، باید جادوگر باشید . یعنی بتوانید دنیا را متوقف کرده  وبا چشمان خدا ببینید . این جملات در کتاب Mugei – Mumei No-Jitsu آمده است که معنای آن " بدون نام  - بدون هنر " که کتابی در مورد جاسوسی است میباشد . و سرانجام برای نینجا بودن ، باید قدرتمند باشید . باید بیشتر بدانید ، بیشتر آرزو کنید و ساکت تر باشید .

لباس نینجا

لباس نینجا مربوط به نمایشهای کابو کاست . که عروسک گردانها در زمینه سایه و با لباس سیاه کار میکردند و دیده نمیشدند . برای لباس نینجا یک زوکین ( ماسک اسکی سیاه رنگ ) ، یوا گیو ( ژاکت ) ، کاگی ناگیو ( شلوار) ، کمربند ، جوراب و واراجی ( کفش ) سیاه رنگ است . البته تمام این لباسها نرم هستند تادر زمان حرکت صدائی ایجاد نکنند . لباس اصلی نینجا ، داری قسمتی به نام هاکاما میباشد که به صورت یک دامن دو تکه ، ساق بلند و یک زره زنجیری بسیار سبک وزن میباشد . لباش نینجا را شینوبی شوکوزو مینامند . گره های لباس نینجا در مفاصل ( ساگه ئو ) باعث نرم تر شدن حرکت او میشود وهنگام  آسیب دیدن برای جلوگیری از خونریزی بکار میرود . با اینکه لباس سیاه بصورت سنتی استفاده میشود ، ولی هنگام شب زیر نور ماه و یا با چراغ قوه قابل دیدن است . بنابرین برای کار در شب از رنگهای قهوهای ، خاکستری و یا قرمز استفاده میشود . خاصیت قرمز سیاه بودن در شب است . چون هیچ نوری نیست که  رنگ قرمز را مشخص کند . در نور آتش این رنگ در نظر دشمن جلوه خون را ایجاد میکند که او را وحشت زده تر میکند ، این حقه توسط جنگجویان یونانی نیز استفاده میشد  تا دشمن متوجه خون و نقط ضعف آنان نشود . به این روش " سای من جیتسو " میگویند که به معنی روش دروازه ذهن میباشد فرمهائی از نینجا که به مطالعه در مورد روانشناسی میپردازند . نینجا دارای توانائیها و قابلیت هائی است که فراتر از جنگ است . که البته بطوریکه در بخش خرابکاری گفته شد ، برای هر مبارزی ضروری است آشپزی ، کشاورزی ، دامداری و پزشکی .............

فقط نینجاست که هم بین فقرا زندگی میکند و بین شاهان . فقط نینجا میتواند از دیوارها عبور کرده و به قلب اردوی دشمن برسد . به همین علل استفاده از این هنر برای اهداف شخصی ممنوع است . به همین علل نینجا بودن مستلزم دانستن دروس مخفی ، فلسفی و دینی است و بد ین ترتیب نینجا هم در مقابل اسلحه های فیزیکی مقاومت میکند و هم در برابر وسوسه های شیطانی . 



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
موضوعات مرتبط: متن و مقاله , تاریخچه نینجوتسو , ,
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید

<-CommentGAvator->
شینوبی نومونو در تاریخ : 1393/7/27/uromninja - - گفته است :
سلام هم رزم عزیز دست شما درد نکنه


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








آخرین مطالب

/
با عرض سلام خدمت کاربران گرامی.این وبسایت جهت معرفی هرچه بهتر هنر رزمی نینجوتسو با زحمات نماینده ی رسمی استان آذربایجان غربی،شیدوشی هو حسین اسکندری و زیر نظر اساتید مجرب تهیه و تنظیم شده،امید است که از این مطالب کمال استفاده را ببرید.